22 Ekim 2015 Perşembe

İLK KİTAPLARIM



Kitap okumayı seven biriydim her zaman ama hiç bu kadar araştırmacı olmamıştım hayatım boyunca. Doruk doğmadan başlamıştım annelikle, bebek bakımıyla, bebek alışverişiyle ilgili elime geçen tüm kitapları, broşürleri, yazıları, konuları okumaya. Hamileyken okudum, şimdi de okuyorum ve öğrenmenin hiç bitmeyecek bir süreç olduğunu bildiğim için okumaya devam edeceğim. 
Bu konuda oğlumunda bana benzemesini çok istiyorum tabi ki sadece istemekle olmaz deyip daha Doruk 6. ayına bastığında kitap araştırmalarına başlamıştım. İlk aldığım kitaplar:

  • Hayvanları çok seven oğlumun hala elinden düşürmediği kitaptır ÇİFTLİK. Ali Baba'nın Çiftliğini hayvanları teker teker göstererek, seslerini çıkararak bu kitapla öğrettiğim doğrudur (benim içinde kolaylık oluyor bu şekilde. Şarkıyı söylerken başka hangi hayvanı saysam derdi ortadan kalkıyor :)) Ha bu arada sonunda dişleme yerinin kitaptan ayrıldığı gerçeği var birde tabi ki bu kitabın kalitesizliğinden değil bizim çok kullanmamızdan kaynaklandı.

  • Bu sete bende, oğlumda  BA-YI-LI-YO-RUZ. İçinde ne ararsan var denilebilecek türden. Boyutlarının küçük olması hem minik eller için çok ideal, hemde çantaya at-çık cinsinden.





  • Kitaplarına bakmayı çok sevdiği halde, şu an hayvanlar sayfası dışında bu kitapla henüz pek ilgilenmiyor.


  • Kitabın isminin Dokun ve Hisset olmasından dolayı bence bebeğin dokunacağı yerlerin daha iyi hissedebilmesi açısından daha büyük ve daha belirgin olmasını tercih ederdim. Ama yinede Doruk bu kitabını çok seviyor. Hatta "kedi neredeymiş" deyince o minicik elleriyle tek tek sayfaları arayıp kediyi buluyor. Sayfalarının kalın kartondan hazırlanmış olması da bebeklerin her şeyi ilk önce ağızlarına aldıkları düşünüldüğünde; dişleme, ısırma ve yırtılma olaylarına karşı gayet kullanışlı.

  • Bunlarda gece uyumadan önce okuduğumuz kitaplarımız: 








Küçük Vak Vak'ı hem seslendirip, hem elime peluş ördeğimizi alıp canlandırarak okuduğumda Doruk gülerek dinliyor beni. En az 15 dakika bu şekilde vakit geçiriyor. Tabi bu beni benden alıyor. Keşke diyorum sıkılmasa da uzun süre oturup beni dinlese :) 
İleride bir kitabı 4-5 kez okutacağı zamanlar da gelecek inşallah. İşte o gün bu yazıyı tekrar açıp okuyacağım ve diyeceğim ki oğlum ne kadar küçükmüşsün bir kitaba 15 dakika sabredebiliyormuşsun sadece :)

2 yorum:

  1. Selam, kitap seçimleriniz çok güzel. O dokuzlu seti biz de almıştık ve hala kullanıyoruz. Tek dezavantajları ilk dişler çıkınca çiğnemek ve ısırmak için ideal olmalarıydı :)) biraz hasarlı da olsalar yapıştırdım ve tadilat yapıp kütüphanemizde duruyorlar.
    Beni G+ dan eklediğimiz için teşekkür ederim, bloguma da beklerim :))

    www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Merhaba; evet o küçük kitapların çoğu bizde de parça parça biraz daha sağlam olsalar bebekler için çok idealler.
    Ayrıca çok teşekkür ederim sayfanızda blogumu paylaştığınız ve beni eklediğiniz için :) Rica ederim henüz blog yazmaya yeni başlamış bir anne olarak sizlerden öğrenecek çok şeyimiz var. :)

    YanıtlaSil